اخبار مربوط به حشرات و سمپاشی

ساخت وبلاگ

ساس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

ساس

سمپاشی ساس

ساس معمولی
آرایه‌شناسی
فرمانرو: جانوران
شاخه: بندپایان
رده: حشرات
راسته: نیم‌بالان[۱]
زیرراسته: ناجوربالان[۲]
تیره: بسترساسان
کیرکالدی، ۱۹۰۹
سرده‌ها و گونه‌ها
سرده ساس

Cimex lectularius
Cimex hemipterus (C. rotundatus)
Cimex pilosellus
Cimex pipistrella
سرده Leptocimex

Leptocimex boueti
سرده Haematosiphon

Haematosiphon inodora
سرده Oeciacus

Oeciacus hirudinis
Oeciacus vicarius
سرده Afrocimex

Afrocimex constrictus
ساس (یا به فارسیِ شرقی خَسَک[۳]) حشره‌ای از راستهٔ نیم‌بالان و خانوادهٔ بسترساسان (Cimicidae) است.

ساس از کَک بزرگ‌تر است و لای درز تشک و بالش و شکاف اجناس چوبی مخفی می‌شود و شب خارج شده و انسان را نیش می‌زند. ساسها بیشتر بهنگام شب فعالند اما اگر یک هفته از خانه دور باشید، همین که شروع به استراحت کنید یا روی مبل بنشینید به سراغ شما خواهند آمد. روشن گذاشتن چراغ‌ها در مورد این خون‌آشام‌های کوچک، مخصوصاً زمانی که گرسنه هستند، چندان تأثیری ندارد.[۴]

ساس از راه خون‌خوراکی از انسان و دیگر جانداران خون‌گرم تغذیه می‌کند.[۵]

دو نوع ساس که از نظر بهداشتی برای انسان اهمیت دارد، ساس معمولی (ساس تختخواب، Cimex lectularius) و ساس گرمسیری (Cimex hemipterus) هستند. این دو نوع ساس از روی پیش‌سینه یعنی بخش اول سینه از هم تشخیص داده می‌شوند.[۶] در حال حاضر شواهدی دال بر انتقال بیماری‌های عفونی مانند هپاتیت بی یا سی یا انتقال ایدز از طریق گزش ساس در دست نیست. ویروس‌ها در داخل بدن ساس تکثیر نمی‌شوند و در مدل‌های حیوانی انتقال بیماری‌های ویروسی از طریق گزش ساس ممکن نبوده.[۷]


محتویات
۱ چرخهٔ زندگی
۲ روش تشخیص و عوارض ساس
۳ اقدامات کنترلی و راه‌های مبارزه
۳.۱ الکل
۳.۲ آب داغ
۳.۳ سرما و گرما
۳.۴ کنترل فیزیکی محیط
۳.۵ روش‌های شیمیایی
۳.۵.۱ سموم مؤثر بر ساس‌ها
۴ منابع
۵ نگارخانه
چرخهٔ زندگی

لکه ناشی از مدفوع ساس در گوشه تخت
در محل سکونت انسان مانند منازل، هتل‌ها، خوابگاه‌ها، زندان‌ها، سرباز خانه‌ها، بیمارستان‌ها، سرای سالمندان و… یافت می‌شود. این انگل‌ها در شکاف دیوار، کف خانه‌ها، اثاثیه، لابلای کارتن‌ها، پشت کاغذ دیواری، کمدها و درهای چوبی و قفسهٔ کتابخانه‌ها مبلمان، تشک‌ها، و پشتی‌ها مخفی می‌شوند. در شب و نور کم فعال هستند و از میزبان خفته یا نشسته در حال تماشای تلویزیون تغذیه می‌کنند. اگر انسان در دسترس آن‌ها نباشد از سایر حیوانات خونخواری می‌کنند. ساس روی بدن انسان زندگی نمی‌کند بلکه در محلی نزدیک به محل نشستن و خوابیدن انسان زندگی می‌کند. ساس را می‌توان به کمک لکه‌های ناشی از مدفوع آن‌ها تشخیص داد ساس در نزدیکی محل مخفی شدنش مدفوع می‌کند.[۸]

ماده بالغ روزی ۲–۳ تخم می‌گذارد؛ که در طول زندگی جمعاً ۲۰۰–۵۰۰ تخم می‌رسد. تخم‌های یک میلی‌متری سفید مروارید شکل‌اند. در مکان‌های یاد شده قرار داده می‌شوند. زمان بازشدن تخم‌ها که معمولاً ۱۰–۹ روز بعد از جنیندار شدن است به درجه حرارت بستگی دارد. ۵ مرحله نمفی وجود دارد؛ که هر مرحله قبل از پوست اندازی به یک وعده خون نیاز دارد تا تبدیل به مرحله بعدی گردد.

مراحل تخم تا بلوغ کامل و تخم‌گذاری مجدد بسته به حرارت محیط بین ۱۹–۷ هفته متغیر است. در حرارت ۲۷ درجه تخم‌ها در کمتر از یک هفته شکفته می‌شوند. در طول سال چند نسل ساس به وجود می‌آید. در دسترس بودن منبع خون در زمان تولید مثل تأثیر می‌گذارد. ساس‌های بالغ در تابستان یک بار در هفته تغذیه می‌کنند. در ماه‌های سرد تر تغذیه آن‌ها کمتر صورت می‌گیرد. در زمستان چیزی نمی‌خورند و در بهار برای تغذیه ظاهر می‌شوند. خانه‌های مستأجری بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند.

روش تشخیص و عوارض ساس
با بازدید شکاف‌ها و درزها در خانه و دیدن ساس زنده، جلد، نمف، تخم یا پوسته آن‌ها می‌توان به وجود ساس پی برد. لکه‌های کوچک قهوه‌ای یا سیاه‌روی ملحفه، دیوار و کاغذدیواری نشانه‌ای احتمالی برای وجود ساس است. این لکه‌ها مدفوع ساس و عمدتاً خون اضافی است که ساس از آن تغذیه کرده‌است. همچنین رد خون روی ملحفه‌ها و در مسیر مخفی‌گاه‌های ساس‌ها نشانه دیگری از وجود ساس است. علاوه بر این می‌توان یک ملحفه سفید پهن کرده و نصفه‌های شب چراغ اتاق را روشن نمود با این روش در صورت وجود حشره راحت‌تر می‌توان آن را دید.[۹]

ساس‌ها فقط در هنگام خونخواری به طرف انسان می‌روند و بر خلاف کک‌ها و شپش‌ها مدت زیادی روی انسان باقی نمی‌مانند یعنی بعد از خونخواری محل را ترک می‌کنند. عکس‌العمل گزش ساس‌ها در افراد متفاوت است، بعضی افراد حساسیت نداشته و در برخی افراد گزش ساس دردناک، آزاردهنده و التهاب‌آور است و قادر به خوابیدن نیستند. در مواردی هم بوی ساس می‌تواند تهوع‌آور باشد. زخم‌های محل گزش، سفت‌دانه‌هایی هستند که از یکدیگر فاصله کمی داشته و دوتا دوتا یا سه‌تا سه‌تا با هم ظاهر می‌شوند. شکل خوشه‌ای گزش‌ها در تمایز گذاشتن بین زخم‌ها با گزش سایر حشرات مهم است.[۹]

ضایعه ناشی از گزش ساس در معاینه تا حدودی قابل تشخیص است ضایعات معمولاً متعدد و اغلب اوقات به صورت خطی می‌باشند. چند دلیل برای خطی بودن ضایعات وجود دارد: اولاً ساس ممکن است در گزش اول قادر به مکیدن میزان کافی خون نباشد بنابراین میزان کمی جابجا شده و شخص را در محلی نزدیک به محل گزش اولیه می‌گزد. دومین دلیل: اندامی که با سطح تشک یا تخت تماس دارد ممکن است توسط چندین ساس در یک زمان گزیده شود (بنابراین چندین محل گزش به صورت خطی در محل تماس عضو با تشک ایجاد می‌گردد) به خاطر داشته باشید که تنهایک نفر از هر چهار نفر (۲۵٪ افراد) به گزش ساس حساس هستند تنها نصف افراد بالای ۶۰ سال به گزش ساس حساس هستند.[۱۰] خارش ناشی از گزش ساس‌ها به درمان‌های علامتی پاسخ می‌دهد. (کالامین جهت خارش یا استروئید ضعیف جهت کنترل التهاب) در صورت عفونت محل گزش یا واکنش حساسیتی شدید به گزش حشره باید به پزشک یا مرکز درمانی مراجعه کرد.

اقدامات کنترلی و راه‌های مبارزه
الکل
این حشره‌ی مقاوم به انواع سموم اما در مقابل الکل به شدت ضعیف است. با اسپری کردن الکل به یک یا چند ساس بالغ آنها به سرعت کشته می‌شوند.

آب داغ
برای از بین بردن ساس‌های مخفی شده در یک پتو، ملحفه و مشابه به آن کافیست آن را در ظرفی از آب داغ غرق و شناور کنید. با این کار ساس و تخم‌های آن کشته خواهند شد.

سرما و گرما
تماس طولانی با دمای (-۱۹) (منفی نوزده درجه سانتیگراد) به مدت چهار روز ساس بالغ را نابود می‌کند.[۱۱] وسایلی را که امکان سم‌پاشی آن‌ها وجود ندارد؛ می‌توان در کیسه‌های پلاستیکی آب‌بندی (درزبندی) شده گذاشته و در فریزر (دمای-۱۸ درجه سانتی‌گراد) به مدت ۲۴ ساعت قرار داد تا ساس‌های آن از بین برود.[۹]

ساس بالغ بر اثر تماس با حرارت کشته می‌شود. حرارت همچنین تخم ساس را از بین می‌برد. (به‌طور مثال حرارت آفتاب یا حرارت از یک بخار ساز)

جدول زیر میزان حرارت و زمان لازم برای نابودی ساس را نشان می‌دهد:[۱۲]

دما زمان لازم برای نابودی ساس
۴۵ درجه سانتی گراد هفت ساعت
۴۸ درجه سانتی گراد ۹۰ دقیقه (یک ساعت و نیم)
۵۰ درجه سانتی گراد یک دقیقه
کنترل فیزیکی محیط
از آنجایی که ساس از سطوح چوبی به راحتی بالا می‌رود، پس بایستی پایه‌های تخت را در داخل صفحات فلزی قرار داد و تخت‌ها را از دیوار فاصله داد.

همچنین به نظر می‌رسد ساس در بالارفتن از سطوح صاف و لغزانی مانند نوار چسب شیشه‌ای نیز دچار مشکل باشد.

برای دفع این حشره یکی از راه‌هایی که می‌توان آزمود تأثیر «سیر» در دور نمودن این حشره از محیط زندگی است گزارشی از تنفر و آزاردهنده بودن «بوی سیر» بر این حشره وجود دارد. می‌توان در تخت خواب و مکان‌های مشکوک با قراردادن «سیر» تأثیرآن را مورد بررسی قرارداد.

استفاده از جارو برقی می‌تواند مفید باشد (هم ساس بالغ و هم تخم ساس را از محیط خارج می‌کند) به شرط این‌که از کیسهٔ یک‌بار مصرف استفاده شود و کیسه پس از اتمام جارو کشی داخل یک نایلون زباله قرار داده شده و دور انداخته شود. یا اینکه بلافاصله در پایان کار سوزانده شود.[۹] در صورت استفاده از کیسه دائمی می‌توان کیسه را پس از تخلیه داخل کیسه زباله جوشاند. بعضی از لباس‌ها را می‌توان با جوشاندن سالمسازی کرد. ملحفه‌ها و روبالشی‌های آلوده را می‌توان داخل یک کیسه نایلون سیاه قرار داده و جلوی آفتاب گذاشت (دمای بالا ساس را می‌کشد). پرده‌ها را با آب داغ مورد شستشو قرار دهید. در صورتی که حجم آلودگی پایین باشد با رعایت مسائل ایمنی می‌توان با مشعل‌های گازی شکاف‌ها و درزها را حرارت داد (این روش ایمن نمی‌باشد و باید مواظب اشتعال و سایل سوزنده و سیم‌کشی برق داخل و خارج دیوارها بود) استفاده از دستگاه بخار ساز مؤثر است چرا که حرارت بالا ساس را می‌کشد (در صورتی که دستگاه بخار ساز در دسترس باشد). تخت‌ها را از دیوار فاصله دهید. تمام درزها و شکاف‌های موجود در اتاق را مسدود کنید. پرده‌ها را می‌توان با آب داغ شست.

روش‌های شیمیایی
اساس مبارزه شیمیایی با این حشرات انجام سم‌پاشی ابقایی در داخل اماکن بوده و بایستی عمل سم‌پاشی را صبح زود یا شب (غروب) انجام داد.[۹] همچنین لازم به ذکر است ساس حشره‌ی بسیار مقاومی است و بسیاری از سم‌ها در برابر ساس ناکارآمد هستند.

سموم مؤثر بر ساس‌ها
سم HCH و سم BHC سم دی اکساکارب و سم بندیو کارب، سم ددت، سم دیازینون سم فن کلروفوس، یودفن فوس لیندین، مالاتیون و پرویوکسور مؤثر هستند. اضافه کردن پیرترین یا پیرتروئیدهای ترکیبی مثل بیورزمترین مفید است چون باعث خارج شدن ساس از پناهگاه‌هایشان می‌شود و تماس آن‌ها را با سطوح سمپاشی شده افزایش می‌یابد. سمپاشی به صورت دستی یا کمپرسی روی دیوارها و کف اتاق‌ها صورت می‌گیرد. رختخواب کودکان و گهواره اطفال نباید سمپاشی شود. در این مورد لباس‌ها و… را بجوشانید. سم پاشی باید یک بار دیگر تکرار شود تا ساس‌های به وجود آمده از تخم‌های باقی‌مانده از سمپاشی اول را از بین ببرد. از جمله سم‌های قابل استفاده در ایران، اسپری درمین می‌باشد که در داروخانه‌ها در بسته‌بندی‌های ۶۰ میلی‌گرم و ۲۵۰ میلی‌گرم فروخته می‌شود.

 

 

اخبار مربوط به حشرات و سمپاشی...
ما را در سایت اخبار مربوط به حشرات و سمپاشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین sampashbashi بازدید : 150 تاريخ : شنبه 30 بهمن 1400 ساعت: 18:16

ساس از کجا میاد و چگونه می‌توان آن را مهار کرد؟

سمپاشی منازل برای ساس

تسنیم نیوز

 

آیا به تازگی منزل شما درگیر حمله این حشره است؟ آیا شما نیز به دنبال آن هستید که ساس از کجا میاد ؟ آیا می خواهید بدانید که راه های مقابله با این حشره چیست؟ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
ما سعی داریم تا در این مقاله تمامی نکاتی که می تواند به شما درباره قیمت سمپاشی منازل یا قیمت سمپاشی سوسک و راه های مقابله با حشرات کمک زیادی کند را معرفی کنیم.

ساس از کجا میاد ؟

قبل از آنکه به سراغ بخش درمانی و ریشه کنی این حشره برویم باید علت پیدایش آن را بدانیم تا بتوانیم از رویش مجدد آن جلوگیری کنیم. برای آنکه بدانیم ساس از کجا میاد باید منبع و محل زندگی ساس را کشف کنیم. علت پیدایش، نحوه فعالیت و‌ تکثیر همگی در رشد این حشره موثر هستند. مکان هایی مانند صندلی های چوبی، مبلمان ، کمد، تخت، تشک و فرش ها، بیشترین فعالیت ساس را در‌ بردارند. به عبارتی دیگر ساس نیاز به فعالیت در مکانی تاریک داشته تا بتواند بهترین رشد و تکثیر خود را داشته باشد.
البته باید این نکته را نیز در نظر بدارید که ساس ها ممکن است در هر محیطی فعالیت داشته باشند. آنها می توانند در مکان هایی که انسان در آن حضور مکرر دارند به خوبی رشد و تکثیر داشته زیرا منبع تغذیه اصلی آن خون انسان است و مانند حشرات موذی دیگر نیش های گزنده داشته و از خون انسان یا هر حیوان دیگری تغذیه می‌کنند.
ساس از کجا میاد ؟
برای پاسخ به این سوال باید گفت که این حشره موذی از طریق مبلمان ، رختخواب ، وسایل دست دوم می‌تواند در خانه و مکانهای مختلف انتقال پیدا کند. سعی کنید هیچگاه رختخواب یا وسایلی که انسان به شکل مکرر با آن سر و کار دارد در محیط های آلوده قرار‌ ندهید. از دیگر راه های انتقال این حشره موذی دام ها و حیوانات هستند.

نشانه های هجوم ساس چیست؟

لکه های تیره یا خون بر روی وسایل هایی مانند تشک خواب، ملافه ها، چوب ها، گزیدگی های مکرر و سوزش دار که اثری از نیش را بر روی پوست ایجاد نمی‌کند یا خارش شدید پوست بدن هنگام مواجهه با وسایلی که قبلا هیچگاه حساسیت برای شما نداشت می‌تواند نشانه های هجوم این حشره باشد.
ساس ها جثه بسیار ریزی دارند و به سرعت تخمک گذاری کرده و تخم های خود را در محل های تاریک مانند درزها و شکاف های در و دیوار، عمیق فرش ها، زیر تختخواب و لای ملافه ها قرار داده تا بتوانند به خوبی رشد کنند.



مشکلاتی که ساس ایجاد می‌کند؟

مشکلاتی که این حشره موذی برای افراد به وجود می‌آورد به دلیل جسته بسیار ریزی که دارد است. زیرا چشم غیر مصلح قادر به دیدن این موجود نبوده و در صورتیکه به موقع ریشه کنی نشود و سمپاشی صورت نگیرد مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. ایجاد آلرژی های خطرناک، مشکلات تنفسی، بیماری های پوستی شدید به خصوص برای کودکان، گذاشتن آثار زخم های عمیق به علت گزیدن و خارش شدید، ایجاد نقطه های قرمز بر روی پوست که خارش بالایی دارد، جوش های ریز حساسیتی همگی از مشکلاتی است که در اثر حضور ساس و عدم راه های مقابله با آن به وجود می‌آید.

راه های مقابله با ساس

برای آنکه بتوانیم ساس ها را از بین برده و از تکثیر آن جلوگیری کنیم باید به چند نکته توجه کنیم که عبارت اند از:

سمپاشی منازل
نظافت مکرر و همیشگی منازل
شستن تشک ها و وسایل خواب با شوینده های قوی
بستن ترک ها و درزهای دیوارها
خود‌داری از خرید لوازم دست دوم یا حداقل نظافت آنها قبل از ورود به منزل
خارج کردن کارتن و لوازم چوبی قدیمی


قیمت سم پاشی منازل و قیمت سمپاشی سوسک

تا در این قسمت از مقاله متوجه شدیم که ساس از کجا میاد. راه های مقابله با آن را نیز برای شما عزیزان توضیح دادیم. یکی از این راه ها سمپاشی منازل است. اما نکته اساسی آن است که قیمت سمپاشی منازل چقدر است. شرکت ما قیمت سمپاشی منازل و قیمت سمپاشی سوسک را با بهترین سم ها در پایین ترین و مقرون به صرفه ترین حالت ممکن برای مشتریان عزیز ارائه داده است.
همانطور که می‌دانید قیمت سمپاشی سوسک و قیمت سمپاشی منازل با توجه به سمی که استفاده می‌شود و نوع هجوم حشره موذی متفاوت است. اما کیان پاک تمامی تلاش خود را کرده تا بهترین سم ها را استفاده کند تا بتواند رضایت مشتریان خود را از کیفیت و قیمت سمپاشی سوسک و قیمت سمپاشی منازل داشته ایجاد کند. کیان پاک در تلاش است در راستای تمامی تعهدهای کاری خود به بهترین نحوه ممکن عمل کرده و با بهترین کیفیت خدمات رسانی را ارائه کند.
عوامل مختلفی در قیمت سمپاشی منازل و قیمت سمپاشی سوسک تاثیر گذار است. یکی از مهم‌ترین عوامل نواسانات بازار ارز است. زیرا بعضی از این سم های وارداتی هستند و آشفتگی بازار ارز نیز در خرید و فروش این سم ها تاثیر مستقیمی ‌می گذارد. بعضی از سم ها بر اساس مواد اولیه وارداتی ساخته شده که همین امر نیز قادر است در قیمت سم پاشی منازل و قسمت سمپاشی سوسک تاثیر بگذارد.

سخن پایانی

در این مقاله متوجه شدیم که ساس از کجا میاد. راه های مقابله با این حشره موذی را نیز برای شما عزیزان توضیح دادیم. یکی از اصلی ترین راه ها برای ریشه کنی این حشرات موذی، سمپاشی منازل و مکانهای تحت هجوم است. درصورتیکه توجه‌‌ای به سمپاشی و ریشه کنی این حشره نشود، مشکلات اساسی مانند تنگی تنفس، آلرژی های شدید پوستی، مشکلات خارش و ایجاد زخم بر روی پوست به وجود آمده که می‌تواند تا حدودی زیاد سلامتی افراد را تحت شعاع قرار‌دهد. قیمت سم پاشی منازل و سمپاشی سوسک نیز با توجه به عوامل مختلفی مانند واردات و صادرات مواد اولیه و قیمت ارز، میزان متراژ مکان آلوده و ... مشخص خواهد شد که با توجه به وضعیت بازار داخلی ایران نمی‌تواند قیمت دقیقی برای آن‌ مشخص کرد.

قالیشویی

 

اخبار مربوط به حشرات و سمپاشی...
ما را در سایت اخبار مربوط به حشرات و سمپاشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین sampashbashi بازدید : 173 تاريخ : سه شنبه 26 بهمن 1400 ساعت: 17:53


بیرون کشیدن یک سوسک از گوش مرد نیوزلندی!

 

فروش سم حشرات

نصف جهان

یک مرد درخت شناس در نیوزلند هفته گذشته ناخواسته میزبان یک سوسک شده بود که ۳ روز در گوشش لانه کرده بود.

 

زین ودینگ ۴۰ ساله در ابتدا فکر کرده بود گوش چپش به خاطر شنای روز جمعه اش گرفته بود. اما وقتی روز شنبه با حس جنبیدن چیزی در گوشش از خواب بیدار شد، به سراغ پزشک رفت.

 

پزشک متوجه سوسک نشد و به اشتباه به ودینگ گفت حسی که دارد به خاطر انباشت سلول های مرده پوست روی پرده ی گوشش است. او گوش ودینگ را شستشو داد، برایش آنتی بیوتیک تجویز کرد و به او گفت که این حس خود به خود از بین خواهد رفت.

 

ودینگ گفت: «وقتی به دکتر گفتم که گوشم هنوز گرفته، به من اطمینان داد که گوشم تمیز است و باید با یک سشوار، آبی که در گوشم مانده را خشک کنم. به معنای واقعی کلمه، دو روز تمام سشوار به دست در خانه نشستم و با حرارت سشوار سوسک را در گوشم پختم.» وقتی از ودینگ سؤال شد که آیا دوباره پیش آن پزشک برگشت، در پاسخ گفت: «اصلاً!»

 

به گفته ودینگ، طی روزهای بعدی هر بار که سعی بر راه رفتن می کرد با سرگیجه مواجه می شد. آن حس حرکت چیزی که در گوشش داشت ادامه یافت تا روز دوشنبه که ودینگ تصمیم گرفت پیش یک متخصص گوش برود. این بار، پزشک حشره مزاحم را پیدا کرد.

 

ودینگ گفت: «دکتر داخل گوشم را نگاه کرد و در عرض یک لحظه فهمید که یک حشره آنجا است. اما شوکه هم شده بود و باورش نمی شد.»

 

پزشک موفق شد با موچین و یک دستگاه ساکشن، حشره را بیرون بکشد. ودینگ گفت: «روز بعد از بیرون کشیدن سوسک، من و دکتر نگران بودیم که دچار عفونت شوم. اما همه چیز آنقدر خوب بوده که دوباره به حالت عادی برگشته ام.» او همچنین گفت که کماکان آنتی بیوتیک مصرف می کند.
 

 

اخبار مربوط به حشرات و سمپاشی...
ما را در سایت اخبار مربوط به حشرات و سمپاشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین sampashbashi بازدید : 183 تاريخ : دوشنبه 25 بهمن 1400 ساعت: 19:14

بیرون کشیدن یک سوسک از گوش مرد نیوزلندی!

سمپاشی منزل برای سوسک

نصف جهان

یک مرد درخت شناس در نیوزلند هفته گذشته ناخواسته میزبان یک سوسک شده بود که ۳ روز در گوشش لانه کرده بود.


زین ودینگ ۴۰ ساله در ابتدا فکر کرده بود گوش چپش به خاطر شنای روز جمعه اش گرفته بود. اما وقتی روز شنبه با حس جنبیدن چیزی در گوشش از خواب بیدار شد، به سراغ پزشک رفت.

 

پزشک متوجه سوسک نشد و به اشتباه به ودینگ گفت حسی که دارد به خاطر انباشت سلول های مرده پوست روی پرده ی گوشش است. او گوش ودینگ را شستشو داد، برایش آنتی بیوتیک تجویز کرد و به او گفت که این حس خود به خود از بین خواهد رفت.

 

ودینگ گفت: «وقتی به دکتر گفتم که گوشم هنوز گرفته، به من اطمینان داد که گوشم تمیز است و باید با یک سشوار، آبی که در گوشم مانده را خشک کنم. به معنای واقعی کلمه، دو روز تمام سشوار به دست در خانه نشستم و با حرارت سشوار سوسک را در گوشم پختم.» وقتی از ودینگ سؤال شد که آیا دوباره پیش آن پزشک برگشت، در پاسخ گفت: «اصلاً!»

 

به گفته ودینگ، طی روزهای بعدی هر بار که سعی بر راه رفتن می کرد با سرگیجه مواجه می شد. آن حس حرکت چیزی که در گوشش داشت ادامه یافت تا روز دوشنبه که ودینگ تصمیم گرفت پیش یک متخصص گوش برود. این بار، پزشک حشره مزاحم را پیدا کرد.

 

ودینگ گفت: «دکتر داخل گوشم را نگاه کرد و در عرض یک لحظه فهمید که یک حشره آنجا است. اما شوکه هم شده بود و باورش نمی شد.»

 

پزشک موفق شد با موچین و یک دستگاه ساکشن، حشره را بیرون بکشد. ودینگ گفت: «روز بعد از بیرون کشیدن سوسک، من و دکتر نگران بودیم که دچار عفونت شوم. اما همه چیز آنقدر خوب بوده که دوباره به حالت عادی برگشته ام.» او همچنین گفت که کماکان آنتی بیوتیک مصرف می کند.

شستشوی فرش دستباف

 

 

اخبار مربوط به حشرات و سمپاشی...
ما را در سایت اخبار مربوط به حشرات و سمپاشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین sampashbashi بازدید : 164 تاريخ : چهارشنبه 20 بهمن 1400 ساعت: 16:53

بهترین روش سمپاشی سوسک ریز کابینتی چیست؟

سمپاشی منزل برای ساس

آقای خبر

در این مقاله به تعریف دقیقی از سوسک ریز می پردازیم.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام ارمغان بهداشت محیط، بهترین روش سمپاشی سوسک به منظور ریشه کنی سوسک به صورت کامل را معرفی می کنیم و در پایان روش های بهداشتی و بهسازی را برای پیشگیری از آلوده شدن محل زندگی و کار را به سوسک توضیح خواهیم داد:

German cockroachسوسک آلمانی:

در بین مردم عادی به سوسک ریز کابینتی یا سوسک ریز آلمانی یا سوسک آشپزخانه معروف است.

سوسک آلمانی پراکندگی جهانی دارد. این سوسک جثه ی کوچکی به طول ۱۲ الی ۱۶ میلی متر و به رنگ قهوه ای روشن دارد. در این گونه نیز بالها کامل است ولی در سطح پشتی پرونوتوم دو نوار تیره ی موازی دیده می شود. شکم در نرها باریکتر و مجهز به چهار زایده ی انتهایی است ولی در ماده ها شکم پهن تر و فقط یک جفت سر سی دارد. این گونه دارای تحرک زیاد بوده و بیشتر در قسمتهای گرم و تاریک ساختمانها مخفی هستند و برخلاف گونه قبلی کمتر وارد فاضلابها و چاهها می شوند. دوره منفی کوتاهتر و ۲ تا ۴ ماه طول می کشد.

سوسکهای ماده برای مدت طولانی کپسول تخم خود را در پشت بدن نگه داشته و کمی قبل از باز شدن آن را در محل مناسبی قرار می دهند. ولی سایر گونه های سوسک معمولاً پس از تشکیل تخم، آن را در محل مناسب می چسبانند و مدت کوتاهی آن را حمل می کنند. سوسک های آلمانی بیشتر در مراکز تهیه غذا مثل آشپزخانه دیده می شوند ولی سوسک های آمریکایی بیشتر در فاضلاب و محل های تاریک و مرطوب دیده میشود.

بهترین روش سمپاشی سوسک ریز کابینتی چیست؟

سمپاشی سوسک ریز آلمانی :

سوسک آلمانی به تمام سموم مقاوم هستند و برای ریشه کنی سوسک ریز بایستی در بازه های زمانی مناسب مطابق نظر کارشناس از ترکیبی از سموم پیرتیروئیدی و فسفره استفاده کرد و در هر بار سمپاشی ترکیب مورد نظر تغییر پیدا کند.

طبق تحقیقات انجام شده، مشخص گردیده که سوسک های آلمانی نسبت به سموم کلره مقاوم هستند. و از این سموم برای سمپاشی سوسک ها نمی توان استفاده کرد. سموم فسفره، کارباماتی و پیرتیروئیدی را می توان برای سمپاشی سوسک ها به کار برد.

بهترین سم سوسک

بهترین سم سوسک کش، گرد یا محلول و یا پودر های قابل تعلیق سمومی مثل سایپرمترین،مالاتیون، دیازینون، دورسبان، دی دی وی پی ، بایگون، سوین و پرمترین،دلتامترین است که به شکل سمپاشی ابقایی و بایستی در محل های تردد و استراحت سوسک ها مثل شکاف دیوارها،شوفاژ خانه ها، پشت کابینت ها و یخچال و وسایل دیگر موجود در آشپزخانه ها اسپری نمود.

در محل های غیر قابل دسترس برای سمپاشی، می توان از آئروسلها استفاده کرد. تهیه و مصرف طعمه های مسموم ۱ درصد از سموم فسفره و کارباماتی به همراه گلیسرول نیز مفید است.

معایب استفاده از سمپاشی ابقایی :

برای سمپاشی سوسک ریز به روش ابقایی که یک روش قدیمی می باشد باید کل کابینت های آشپزخانه را خالی کنید و منزل را برای ۱۲ تا ۲۴ ساعت ترک کنید و پس از ورود کلیه ظروف و وسایل مورد استفاده شستشو داده شود. همچنین سموم فسفره خاصیت تدخینی دارد و باقیمانده سموم در محل هایی دیگری مثل دیوار و مبل و تلویزیون می ماند و قابل شستشو نیست و خطرات بعدی ایجاد می کند.

بهترین روش ریشه کنی سوسک ریز استفاده طعمه گذاری سوسک با استفاده از طعمه های جدید سوسک است که خطر بسیار پایینی دارد و به روش خوراکی عمل می کند و در سالهای اخیر اختراع شده است، بنابراین سوسک ها هنوز فرصت مقاومت به آنها را پیدا نکرده اند.

به ویژه حتی در آلودگی های شدید پس از یک نوبت طعمه گذاری ، ریشه کنی قطعی سوسک اتفاق می افتد.

به طور کلی طعمه ها حاوی مواد غذایی جذاب برای حشرات و مقدار بسیار کمی سم هستند و خطر خیلی کمتری نسبت به سمپاشی ابقایی دارند و نتیجه بسیار مطلوبتری از سمپاشی دارند.

شرکت سمپاشی ارمغان بهداشت محیط با استفاده از طعمه های سوسک اختصاصی با روش کاملا جدید و موثر که نیازی به خالی کردن کابینت و ترک محل و شستشوی وسایل نیست اقدام به ریشه کنی تضیمنی سوسک ریز می کند و آماده ارایه خدمات کنترل آفات ویژه کارخانجات در سطح کشور و منازل تهران و کرج می باشد .

روشهای بهداشتی و بهسازی برای مبارزه با سوسک:

شامل اقداماتی است که از ورود سوسک به منازل و اماکن جلوگیری کرده و همچنین محیط را برای زندگی آنان نامناسب می کند.

نکته مهم و کلیدی اینست که بدانید سوسکها برای ادامه حیات به آب و غذا و پناهگاه نیاز دارند و با حذف این عوامل می‌توان از شر سوسک ها راحت شد.

کاهش منابع غذایی : شامل جمع آوری و دفع مناسب زباله ها -استفاده از زباله دان مناسب درب دار- نگهداری مواد غذایی باقیمانده در یخچال- نظافت سکوها و قفسه های آشپزخانه- نظافت کف آشپزخانه- نظافت چربی باقیمانده بر روی سطوح-شستشوی منظم ظروف غذا

حذف منابع آب : تجهیز خروجی های فاضلاب مانند کف شوی آشپزخانه و ظرفشویی و توالت به درپوش و توری ریز- استفاده از توری ریز در هواکش توالت در پشت بام-مسدود نمودن کناره های لوله خروجی فاضلاب پشت لباسشویی- تعمیر شیر آب هایی که چکه میکند

حذف پناهگاه : مسدود نمودن درز و شکاف و حفره و سوراخ هایی که در ساختمان وجود دارد- استفاده از کابینت ها و قفسه های پایه دار برای نظافت راحت زیر آنها.

قالیشویی رسالت

 

اخبار مربوط به حشرات و سمپاشی...
ما را در سایت اخبار مربوط به حشرات و سمپاشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین sampashbashi بازدید : 142 تاريخ : سه شنبه 19 بهمن 1400 ساعت: 19:15

دفع تمام سوسک های خانه با پیاز

 

سمپاشی سوسک درشت

سوسک های ریز و درشت حشرات موزی و چندش آوری هستند که دفع و خلاص شدن از شر آنها چندان ساده نیست اما با دانستن روش پیازی این کار ساده می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، همه ی ما ازسوسک ها متنفریم درست است ؟این نوع از مشکلات خودشان حل نمی شود حتی اگر یکسال هم منتظربمانیم پس باید راه حلی کاربردی و موثر برای آن شناخته و اجرا کنیم.سوسکها بدون دعوت می آیند و مدتی می مانند پس بنابراین همه ی صاحب خانه ها دوست دارند با بهترین و موثرترین روش این جانور موذی را ازبین ببرند.


محصولات متفاوتی درقفسه مغازه ها وجود دارداما حقیقت این است این محصولات مضراتی هم دارند که ترجیح می دهیم به خانه ما راه نیابند ، سوسک کش ها بوی بدی دارند و بوی آنهامدتی درمنزل باقی می ماند.

این محصولات شیمیایی برای سلامتی کودکان مضرهستند امانگران نباشید چون همیشه راه دیگری وجود دارد.

دراین بخش روشی خانگی و کاملا طبیعی را برای رهایی از شر تمام سوسک ها به شما خواهیم گفت .

تفاوت عمده بین آفت کش خانگی و کارخانه ای این است که آن برای سلامتی ضررندارد بنابراین اگرمی خواهید چیزی سلامت خود و کودکانتان راتهدید نکند باید سعی کنید از این روش موثر و ساده استفاده کنید .

مواد لازم برای تهیه ماده دفع سوسک:

۱عدد پیاز

۱ق غ جوش شیرین

طرز تهیه دفع کننده سوسک های ریز و درشت خانگی:

ابتدا پیاز را خردکنید و جوش شیرین روی آن بریزید خوب ترکیب کرده و گوشه ی منزل قراردهید. حدس بزنید چه اتفاقی خواهدافتاد؟ بله درست است سوسک های پنهان در گوشه کنار خانه بیرون آمده و خود به خود کشته می شوند.

برای دفع سوسک از ترکیب سیر، پیاز و فلفل استفاده کنید

بوی آزاردهنده ی ترکیب سیر و پیاز و فلفل کمک تان می کند از شر این سوسک ها خلاص شوید و مانع بازگشت مجدد آنها می شود.دفع سوسک

مواد مورد نیاز:

۱ پیاز کامل

۱ قاشق غذاخوری فلفل قرمز

۱حبه سیر تازه

۱ لیتر آب

یک کاسه ی کوچک

۱ بطری اسپری پلاستیکی تمیز

روش دفع سوسک با سیر و پیاز:

سیر و پیاز را پوست بکنید و آنها را خرد کنید و داخل کاسه بریزید ، حالا فلفل را اضافه کنید ، سپس به ترکیب آب اضافه کنید و خوب هم بزنید اجازه دهید ترکیب یک ساعت بماند تا مواد خوب خیس بخورند. بعد از اتمام این مراحل مخلوط را داخل بطری اسپری بریزید و آن را در قسمت هایی که مورد هجوم سوسک ها قرار گرفته اسپری کنید.

قالیشویی خواجه عبدالله

 

 

اخبار مربوط به حشرات و سمپاشی...
ما را در سایت اخبار مربوط به حشرات و سمپاشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین sampashbashi بازدید : 123 تاريخ : يکشنبه 17 بهمن 1400 ساعت: 16:49

یک موش با مهندسی ژنتیک به بیت کوین زنده تبدیل می‌شود!

سمپاشی موش

شهر سخت افزلر

وب‌سایتVice Motherboard گزارش داده است که یک سازمان مستقل غیرمتمرکز جدید(DAO) به نام BitMouseDAO، می‌خواهد با مهندسی ژنتیک یک موش، یک بیت کوین را درون آن قرار داده و ارزش آن را همراه با ارزهای دیجیتال افزایش دهد. همانطور که به نظر می‌رسد و یکی از دو سرمایه گذار این ایده نیز بر آن اقرار می‌کند، این یک ایده دیوانه‌کننده است!

 

تأسیس یک شرکت DAO برای تحقق ایده‌ای دور از ذهن پیش از این نیز توسط برخی پژوهشگران دیده شده است؛ اما BitMouseDAO آن را به یک پل فراتر می‌رساند.

 

مانند سایر DAO ها، هویت سازندگان اصلی این سازمان پنهان است، اما اگر می‌توان حدس زد که یک دانشجوی زیست شناسی مولکولی که علاقه زیادی به علم رمزنگاری دارد مسئول آن باشد. الهام بخش BitMouseDAO در این راه، همانطور که در صفحه وب آن اعلام شده است، هنر زیستی ادواردو کاک است؛ یک خرگوش زنده که از نظر ژنتیکی اصلاح شده است تا پروتئین فلورسنت سبز ساطع کند.

 

با پروژه BitMouse پژوهشگران می‌خواهند از یک کلید خصوصی برای خرید بیت‌کوین استفاده کنند و سپس آن را با استفاده از بلوک‌های سازنده DNA، (A,T,G,C)، دوباره کدگذاری کنند و این کد را در داخل موش قرار دهند. صفحه وب این سازمان می‌گوید ارزش موش در کنار بازارهای بیت‌کوین در نوسان خواهد بود و ممکن است تا ده سال دیگر به ۱۰۰ میلیون دلار رسیده یا اصلاً قیمتی نداشته نباشد.

 

از آنجایی که موش قابل تولیدمثل خواهد بود، بچه‌های آن نیز کلید خصوصی مذکور را به ارث برده و به اندازه موش مادر یعنی BitMouse ارزشمند خواهند بود.

 

این DAO قصد دارد توکن‌های غیرقابل تعویض(NFT) از BitMouse اصلی و فرزندان آن بسازد که به بالاترین قیمت پیشنهادی به حراج گذاشته می‌شود و برای کسانی که اکنون از این پروژه حمایت می‌کنند درآمد کسب کند.



جالب اینجاست که سازنده همچنین آگاه است که قرار دادن یک توالی ژنتیکی ممکن است اتفاق نیفتد و یک برنامه پشتیبان برای تزریق یک ویروس غیر کشنده به موش دارد که یک کپی رمزگذاری شده از کلید خصوصی را حمل می‌کند. خالق این ایده می‌خواهد برای انجام همه این کارها در یک شرکت بیوتکنولوژیک تلاش کند و قطعاً برای شروع این پروژه به بودجه زیادی نیاز دارد.

 

در حال حاضر اینDAO تنها سه حامی دارد و تا کنون بیش از 0.02 اتر به آن اهدا شده است.

 

مدیران این سازمان در صحبت با وب‌سایت Vice تصریح کردند که پروژه آن‌ها فقط خلق یک اثر هنری متفاوت است و نه ساختن یک هیولای بیوشیمیایی. با این حال، با توجه به وضعیت فعلی بودجه، آن‌ها ممکن است اصلاً نتوانند چیزی بسازند.

قالیشویی سبلان

 

 

اخبار مربوط به حشرات و سمپاشی...
ما را در سایت اخبار مربوط به حشرات و سمپاشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین sampashbashi بازدید : 145 تاريخ : شنبه 16 بهمن 1400 ساعت: 18:26